ضرورت جمع‌آوری تولیدات فاخر معلمان قرآن در آموزش مجازی
کد خبر: 3984496
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

ضرورت جمع‌آوری تولیدات فاخر معلمان قرآن در آموزش مجازی

یک معلم قرآن با اشاره به ارتقای سواد رسانه‌ای فرهنگیان گفت: شاهد تولیدات فاخری توسط همکاران بودیم که ضرورت دارد این تولیدات در یک مجموعه گردآوری و در سال‌های آتی نیز از این تولیدات در تدریس استفاده شود.

ضرورت جمع‌آوری تولیدات فاخر معلمان قرآن در آموزش مجازیمجید آجیلیان، معلم قرآن آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص آموزش قرآن و تأثیر برگزاری مسابقات قرآن کریم که در چند مرحله برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری مسابقات، زمینه تلاش و تکاپو برای فرهنگیان را افزایش می‌دهد و همکاران در آموزش و پرورش سعی می‌کنند در رشته‌های مختلف مسابقات پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: این رشد در زمینه ارتقا و سطح علمی فرهنگیان باعث می‌شود در نحوه تدریس، برقراری ارتباط و تأثیرگذاری رفتار در مواجهه با دانش‌آموزان اتفاقات خوبی رقم بخورد و امکان افزایش توانمندی علمی در زمینه حفظ، قرائت، ترتیل، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... در پی برگزاری این مسابقات برای فرهنگیان فراهم شد.

این معلم قرآن اظهار کرد: در بحث آموزش مجازی قرآن، یکی از محاسن این است که دست معلم قرآن باز است و به راحتی می‌تواند از فضای مجازی با استفاده از کلیپ‌ها و انیمیشن‌های متعدد با موضوعات قرآنی و دینی بهترین بهره را برای تدریس دانش‌آموزان داشته باشد و زمینه را برای رشد بهتر دانش‌آموزان فراهم سازد، در حالی‌که در شیوه حضوری یک معلم با محدودیت امکانات مواجه است و تنها ابزار آموزشی معلمان در مدارس یک تخته و چند ماژیک است.

آجیلیان ادامه داد: همچنین در شیوه مجازی به‌عنوان معلم قرآن می‌توانیم ارتباط با خانواده دانش‌آموز داشته باشیم ضمن اینکه تولید محصولات قرآنی و ارائه آن از طریق فضای مجازی میسر است.

وی در خصوص مهمترین اشکال وارده به شیوه تدریس آنلاین اظهار کرد: یکی از چالش‌های برگزاری کلاس آنلاین این است که در برخی از موارد دانش‌آموز در کلاس حضور ندارد و فقط حضور می‌زند و از آنجا که مخاطب اصلی معلم از حضور در کلاس سرباز می‌زند، این عدم حضور بازده کار را پایین می‌آورد.

این معلم قرآن بیان کرد: در زمینه تولید محصولات در خصوص آموزش قرآن، خوشبختانه دستاوردهای خوبی طی مدت کرونایی داشته‌ایم که اگر همین امکانات با این تولیدات در شیوه حضوری به کار گرفته شود تأثیرات تربیتی آن طی دراز مدت در دانش‌آموز باقی خواهد ماند.

آجیلیان تصریح کرد: ما شاهد تولیدات فاخری توسط همکاران خود بودیم که ضرورت دارد این تولید در یک مجموعه گردآوری شود و در سال‌های آتی نیز از این تولیدات در تدریس استفاده شود، هر چند کانال‌هایی در این راستا ایجاد شد، اما این کافی نیست و باید به طور اساسی در این خصوص اقدام شود.

وی گفت: هر چند برای تولیدات فرهنگیان در خصوص تدریس مجازی جشنواره‌هایی برگزار شد، اما برخی از همکاران زمینه و وقت شرکت در جشنواره را نداشتند و آثار آنان در حد کلاس تدریس و چند دانش‌آموز به‌صورت محدود، باقی ماند و لذا بهتر است زمینه برای جمع‌آوری این تولیدات فراهم شود.

این معلم قرآن تصریح کرد: حتی برخی از معلمان با وجود تولید محصول از شرکت در جشنواره به دلیل اینکه از تولیدات خود توقع بالایی داشتند و آن را مناسب جشنواره نمی‌دیدند سرباز زدند.

آجیلیان اضافه کرد: در شرایط کرونایی همکاران توانمند در آموزش و پرورش مخلصانه عمل کردند، اما اگر شیوه‌ای اتخاذ می‌شد که تولیدات معلمان در حد یک کلاس چند نفره باقی نماند و به‌صورت گسترده در میان دانش‌آموزان بیشتری ارائه شود اتفاقات خوبی در بحث آموزش رقم می‌خورد.

انتهای پیام
captcha